HOW I USE A CAT TO TEACH PRESENT CONTINUOUS/JAK WYTŁUMACZYĆ PRESENT CONTINUOUS PRZY UŻYCIU KOTA



Zawsze bardziej wolałam psy niż koty, ale w tym przypadku jest inaczej!

I have always prefered dogs to cats but in this case it's different!


Wiem z doświadczenia, że uczniowie w każdym wieku popełniają te same dwa podstawowe błędy, kiedy zaczynają używać Present Continuous - albo nie dodają końcówki -ing, albo zapominają o odmienionym czasowniku 'to be'. Rozwiązaniem, które stosuję już od wielu lat jest kot:

I know from experience that students of all ages make the same two basic mistakes when they start using the Present Continuous Tense - they forget either about the -ing or abot the verb 'to be' in the proper form. The solution that I have used for many years is the cat:




Pobierz tutaj / Download here

Mamy kota. Tylko co z nim zrobić? Już mówię: 
1. Na tablicy piszemy przykładowe zdanie w czasie Present Continuous. Zachowujemy stosowne odstępy.
2. Tłumaczymy uczniom, że poprawne zdanie powinno składać się z podmiotu, odmienionego czasownika 'to be' oraz czasownika podstawowego z końcówką -ing (czyli trochę im przynudzamy, aby kolejny podpunkt wzbudził lepsze ożywienie ☺).
3. Na tablicy wokół przykładowego zdania rysujemy kota.
4. Tłumaczymy uczniom, że każdy wspomniany wcześniej element zdania to odpowiednio głowa, szyja, tułów i ogon kota. Od tej pory każde ich zdanie w Present Continuous to kot. Aby zdanie było poprawne, kot musi mieć wszystkie części ciała. 

We have a cat. But what to do with it? Let me explain:
1. We write a sample sentence in the Present Continuous Tense on the blackboard. Remember about the proper spaces between the words. 
2. We explain to our students that a correct sentence should contain a subject, the verb 'to be' in the correct form and the main verb with the -ing ending (we bore them a little to achieve a more cheerful result at the next stage ☺). 
3. We draw a cat around our sample sentence. 
4. We explain to our students that the aformentioned parts of the sentence correspond to the cat's body parts: a head, a neck, a main body and a tail. From now on, their every sentence in the Present Continuous is a cat. If they want to make a correct sentence, their cat needs to have all the body parts in place. 


Następnie uczniowie mogą sami narysować kota w zeszytach lub możemy im wydrukować obrazek do uzupełnienia:

Next, the students can draw their cats in the notebooks by themselves or we can print the empty drawing for them: 

Pobierz tutaj / Download here


A jakie problemy z Present Continuous mają Wasi uczniowie? Jakie macie sposoby na nauczanie tego czasu? Czekam na wieści od Was!

And what problems with the Present Continuous Tense do your students have? What techniques do you use to teach this tense? I'm waiting for your observations!


Mam nadzieję, że Waszych lajków i komentarzy nie będzie tyle, co kot napłakał...? ☺

Has the cat got your tongue? No? So I'm expecting your likes and comments! ☺


Trzymajcie się!
Take care!


15 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł :)
    Ja zawsze wspominam o banku ING i dzięki temu dzieciaki zapamiętują tę końcówkę.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł. Postaram się wypróbować przy najlbliższej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspanialy przyklad nauki jezyka angielskiego.������

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł ja również spróbuje go wykorzystać!

    OdpowiedzUsuń
  5. Natomiast w moim przypadku nie jest to kot a wąż, który ma głowę, tułów złączony z ogonkiem ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też fajny pomysł, dzięki :)
      Ja często zadaję najpierw uczniom pytanie, jakie zwierze lubią najbardziej i wtedy rysuję na tablicy takie, które wskazali. Fajnie wychodzi też świnia, bo można wtedy ogonek narysować zakręcony w kształcie litery "s".
      Teraz przyszedł mi do głowy pomysł, że mogłabym dorzucić kilka obrazków z innymi zwierzętami :)

      Usuń
  6. Świetne! A co Ty na to, zeby formę 'you' wpisać nie obok 'I' a nad noskiem kota? ze względu na zaimki, z którymi łączą się różne formy 'be'.
    Czy masz coś równie twórczego na Present Simple?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł, dzięki :) Jak znajdę chwilę, to zmienię położenie "you" na rysunku.
      Na Present Simple jeszcze nic nie mam na blogu, ale powolutku się do tego zabieram. Często używam wierszyka (nie wiem kto jest autorem tej rymowanki): "Przyszło 'does', a 's' poszło w las."
      Dzięki za komentarz :) Pozdrawiam serdecznie! /M

      Usuń

Copyright © 2014 Blog dla Angloholików , Blogger